Despre mine

Fotografia mea
atunci când m-am născut, o zână a lipsit... şi nu pot să vorbesc mult. doar despre mine. Ca defecte ce le am, perfectionismul ma chinuie, prostia ma indispune, nemernicica ma instiga. privind in jurul meu am dedus o teorie: La inceput a fost...prostia. Asa se explica numarul atat de mare in lume, de adepti ai acesteia.

sâmbătă, 18 august 2012


VIAŢA E SIMPLĂ!
                                      Vlăduţ Ruginosu,
absolvent -  promoţia 2011

          "Viaţa e simplă. Faci alegeri şi nu te uiţi înapoi”. Este o replică dintr-un film pe care l-am văzut recent.  Ajunsesem într-un punct din viaţă în care mintea îmi era dominată de ideea incertitudinii asupra drumului pe care l-am ales în viaţă. E bine că sunt aici? Asta voiam să fiu? Ce se întâmpla dacă alegeam altceva? De exemplu, un alt liceu, o altă facultate, un alt oraş în care să merg la facultate… Din dorinţa de a mai scăpa de aceste întrebări, am început să caut nişte filme la care să mă uit, să mai văd şi alte experienţe de viaţă. La un moment dat, am văzut un titlu de film ce mi-a stârnit interesul, un film despre curse de maşini. Eram convins că, acolo, nu voi găsi altceva decât întreceri de maşini, gândind că aceasta e partea  interesantă. După ce l-am văzut, aveam răspuns la întrebările mele. Oricare dintre noi, oamenii, ajungem în acest punct în viaţă, în care medităm asupra destinului. Dacă ne uităm mai bine la traseul vieţii, vedem că e alcătuit numai din decizii. Acestea sunt luate la întâmplare, gândite de cineva mult timp, sau mai puţin.
Sunt oameni care sunt caracterizaţi după activitatea în care aleg să profeseze: doctori, profesori, sportivi, poliţişti etc. Înainte de a privi ce fac, trebuie să vedem că sunt toţi oameni, că fiecare a luat decizii, mai grele sau mai uşoare, pentru a fi ce este. Nu este uşor pentru nimeni să străbată prin viaţă, să devină cine îşi doreşte cu adevărat. Sacrificii, examene, reuşite, nereuşite sunt traversate de fiecare persoană. De exemplu, examenele, sunt de mai multe feluri. În afară de cele propriu-zise, cum ar fi bacalaureatul, admiterea, licenţa, mai sunt şi alte examene întâlnite frecvent: examene psihice, morale, logice. În urma acestor examene, rezultă  profesia. În fiecare profesie există personalitate şi caracter.
Se mai întâmplă, uneori, ca o persoană să îşi schimbe calea pe care merge. Alege brusc altceva şi, majoritatea dintre cei care cunosc acea persoană, o întreabă de ce. “Stele care cad nu pier/… se duc pe un alt cer” îmi revin în minte versurile formaţiei Taxi. Indiferent de ceea ce alegem să facem, drumul vieţii noastre este alcătuit din decizii. Şi, cel mai important lucru e să luăm deciziile care alcătuiesc un drum în care să nu uităm de noi şi pe care să mergem cu încredere,căci aceea este adevărata cale.     [pagina din revista <<Roata Soarelui, Ediția 2012]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu